استانداردپایپینگمکانیک

استاندارد EEMUA

آشنایی و دانلود استانداردهای EEMUA - انجمن متریال و تجهیزات مکانیکال

استاندارد EEMUA چیست؟

استاندارد EEMUA یک سازمان تخصصی است که در زمینه استفاده از تجهیزات و متریال مهندسی فعالیت می کند. این استاندارد توسط یک کارگروه از شرکت های صنعتی تشکیل شده است و به منظور تعیین الزامات فنی، روش ها و راهنماها برای طراحی، ساخت، نصب و نگهداری تجهیزات مهندسی (اغلب تجهیزات مکانیکال) استفاده می شود.

EEMUA مخفف Engineering Equipment and Materials Users Association (به فارسی: انجمن کاربران متریال و تجهیزات مهندسی) می باشد.
این استاندارد در بسیاری از صنایع مانند صنعت نفت، گاز،پتروشیمی، صنایع شیمیایی، برق، آب و فاضلاب، کشتی سازی و صنایع فلزی استفاده می شود.

استانداردهای EEMUA معمولاً برای تجهیزات ثابت و دوار ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل مواردی مانند مخازن ذخیره، لوله ها، شیرآلات پایپینگ، تجهیزات نفت و گاز، پمپ، کمپرسور، سازه های فلزی و غیره است.
استفاده از استاندارد EEMUA برای صنایع مختلف بسیار مفید است، زیرا باعث بهبود عملکرد و ایمنی تجهیزات می شود و همچنین با کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات می تواند به صرفه اقتصادی بیشتری منجر شود.

دانلود استانداردهای EEMUA

استانداردهای EEMUA شامل حدودا 80 آیتم است که در 7 موضوع اصلی طبقه بندی میشوند. برای دانلود پکیج های موضوعی، بر روی لینک هر موضوع، در زیر کلیک نمایید.

لیست موضوعات استانداردهای EEMUA :

  1. Engineering : مجموعه مهندسی، شامل حدود 30 استاندارد با موضوعات طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهندسی می باشد.
  2. Pressure equipment : مجموعه تجهیزات تحت فشار، شامل استانداردها و راهنمایی هایی برای استفاده و تعمیر نگهداری تجهیزات مکانیکال تحت فشار بالا، مانند شیرآلات، و مخازن تحت فشار است
  3. Inspection : مجموعه بازرسی، به استانداردهای بازرسی تجهیزات مکانیکال می پردازد.
  4.  Automation : پکیج اتوماسیون شامل استانداردهای برق، الکتریکال، ابزاردقیق و کنترل می باشد.
  5.  Process : پکیج پروسس، شامل استانداردهای مهندسی فرآیند و پایپینگ صنایع فرآیندی است.
  6. Equipment : مجموعه تجهیزات، شامل استانداردهای تجهیزات روتاری و دوار مانند پمپ و کمپرسورها است.
  7. Storage و در آخر پکیج مخازن ذخیره و تانک و وسل ها در صنایع نفت و گاز و صنایع سنگین است.

سوالات متداول

  • EEMUA مخفف چیست؟

    Engineering Equipment and Materials Users Association (به فارسی: انجمن کاربران متریال و تجهیزات مهندسی)

  • کاربرد استانداردهای EEMUA در کجاست؟

    استانداردهای EEMUA اغلب در حوزه تجهیزات مکانیکال صنایع سنگین کاربرد دارند. این تجهیزات شامل تجهیزات دوار مانند پمپ کمپرسور، و… همچنین تجهیزات ثابت مانند مخازن ذخیره و تانک و وسل ها و همچنین تجهیزات پایپینگ مانند ولو و شیرآلات می باشند.

  • چگونه استانداردهای EEMUA را دانلود کنیم؟

    برای دانلود استانداردهای EEMUA  میتوانید یا از سایت اصلی این موسسه اقدام به خرید نمایید و یا اگر مشکل پرداخت خارجی دارید از وبسایت پارس اکتان، آخرین ویرایشهای استاندارد EEMUA را دانلود نمایید.

5/5 __(3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا