استانداردمکانیک

ASME B30 , مجموعه استانداردهای جرثقیل و بالابر

آشنایی با مهمترین استانداردهای بین الملی جرثقیل و بالابر : مجموعه استاندارد های ASME B30  + دانلود آیتم های استاندارد

ASME B30 چیست ؟ B30 کمیته ای تخصصی از انستیتو ASME می باشد که وظیفه تنظیم استاندارد در زمینه ساخت ، نصب ، بازرسی ، تست و تعمیر و نگهداری جرثقیل ، بالابر ، و هرنوع تجهیزات لیفتینگ و جابجایی بار را بر عهده دارد.

اگر در شغلی کار می کنید که از جرثقیل ، بالابر ، درریک (Drrick) یا کابل برای بلند کردن و جابجایی مواد استفاده می کند ، به احتمال زیاد قوانین و مقررات کار شما از استاندارد ایمنی ASME B30 سرچشمه گرفته است .

امروزه ASME B30 به عنوان مجموعه ای از استانداردهای ملی آمریکا با 30 جلد منحصر به فرد مرتبط با طراحی ، نصب ، بهره برداری ، بازرسی و نگهداری انواع مختلف تجهیزات مورد استفاده در فرایندهای ساختمانی وجود دارد.

رهنمودهای تعیین شده توسط کارشناسان کمیته B30 و کمیته های فرعی می تواند به کارفرمایان ، تولید کنندگان ، مصرف کنندگان نهایی و پیمانکاران کمک کند تا خود را از آسیب های کار حفظ و عملکرد ایمنی و تجهیزات بالابر و لیفتینگ را بهبود بخشند .

آشنایی و دانلود بخشهای مختلف استاندارد ASME B30

همانطور که گفتیم، این کمیته (ASME B30) شامل 30 زیر مجموعه در 30 جلد استاندارد است که از ASME B30.1 شروع و به ASME B30.30 ختم می گردد.

(البته لازم به ذکر است که در سالهای اخیر، استاندارد B30.15 منسوخ و با B30.5 ادغام گردیده است. یعنی درواقع اکنون این کمیته شامل 29 استاندارد می باشد)

در اینجا به صورت خلاصه با محتوای این بخشها آشنا خواهید شد و می توانید برای دانلود آخرین ویرایش هر استاندارد، بر روی لینک آن کلیک نمایید.

خرید پکیج یکجا همه استانداردهای ASME B30 با تخفیف بیش از 40 درصد نسبت به تک آیتم
برای لیست کامل و ویرایشهایی که در پکیج دانلود می کنید اینجا کلیک کنید

4.4/5 __(8 امتیاز)
مجموعه استانداردهاASME پکیج استانداردهای مدیریت کیفیت

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا